Book cover

Elżbieta Olechowska

„This Is the Song that Never Ends”

Warsaw: Warsaw University Press, 2025, pp. 482


  Book cover

Katarzyna Marciniak, Janusz Ryba, Barbara Strycharczyk, and Anna Wojciechowska

„Disce puer Latine, ego te faciam mościpanie! – oppure le glorie e le sfide della formazione degli insegnanti di latino in Polonia”

Ars docendi. La rivista online del Centrum Latinitatis Europae 22/2025


  Book cover

Katarzyna Marciniak, Janusz Ryba, Barbara Strycharczyk, and Anna Wojciechowska

„Poland: The Polish Case, or The Classics as a Common Wealth”

in Steven Hunt and John Bulwer, eds., Teaching Classics Worldwide: Successes, Challenges and Developments, London: Bloomsbury, 2025, pp. 160–172

Open Access


  Book cover

Anna Baranek, Elżbieta Olechowska

„KAOS, Not ‘a Soap with Unusual Names?”

Clotho, vol. 6 No. 2 (2024), pp. 23–156


  Book cover

Marta Pszczolińska

„Jak przechytrzyć łacinnika. Zukerkandla ‘Biblioteka Klasyków Rzymskich i Greckich’ jako odpowiedź na metody nauczania języków klasycznych w gimnazjach w latach 1899–1939”

Meander, Vol. 79 (2024), pp. 135162



  Book cover

Sonya Nevin

„Teaching Ancient Greece. Lesson Plans, Vase Animations, and Resources”

Warsaw: University of Warsaw Press, 2024, pp. 346


  Book cover

Barbara Strycharczyk and Anna Wojciechowska

„Ad fontes. Autorski program nauczania języka łacińskiego i kultury antycznej w zakresie podstawowym i rozszerzonym realizowany w Liceum ‘Strumienie’ w Józefowie oraz w XI Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Reja w Warszawie”

OBTA Studies in Classical Reception: Schools Endeavour Educational Materials”, Ośrodek Badań nad Tradycją Antyczną (OBTA) Wydział  “Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, 2024, pp. 79


  Book cover

  Book cover

Katarzyna Marciniak

„Współcześni Argonauci”

Academia. Magazyn Polskiej Akademii Nauk, 1/77/2024, 66–69


  Book cover

Katarzyna Marciniak, Sonja Schreiner

„Ein Bericht von der Reise der modernen Argonaut:innen oder: Ein internationales Bildungsprogramm auf der Grundlage der klassischen Mythologie, das Jugendliche zum Dialog über aktuelle Themen ermuntert”

Circulare. Magazin der Sodalitas, 1/2024, 16–17